Până la un moment dat, soarta nu a stricat tânărul evreu Leib Strauss, care a trăit în Bavaria. O familie numeroasă a rămas devreme fără întreținător, așa că mama a trebuit să tragă șapte copii singuri.
La sfârșitul anilor 1840, Strauss, în vârstă de optsprezece ani, a decis să-și urmeze frații pentru a emigra în Statele Unite. Până atunci își deschiseseră o afacere cu ridicata și furnizau mici magazine din West Coast cu îmbrăcăminte și încălțăminte.
Ajuns în America, tânărul, pentru a-și ascunde naționalitatea, și-a schimbat în primul rând numele în Levi Strauss, după care s-a alăturat fraților pentru a învăța elementele de bază ale comerțului. Mai târziu, Strauss și-a început propria afacere, numind compania Levi Strauss & Co.
În 1872, croitorul Jacob Davis, care a cumpărat pantaloni de la Strauss, a sugerat ca întreprinzătorul să fixeze buzunarele cu nasturi pentru putere și să-și facă zborul cu nasturi. El și-ar fi brevetat el însuși ideea, dar nu avea destui bani pentru asta. La 20 mai 1873, Jacob Davis și Levi Strauss au brevetat pantaloni albaștri cu nasturi - aceasta este data oficială a nașterii blugilor. În primul an de tranzacționare, au fost vândute aproximativ 21 de mii de perechi.
Cu toate acestea, Levi's a scris cuvântul „blugi” pe ambalaj abia în 1960, înainte de a fi numiți salopetă. Până la sfârșitul secolului al XIX-lea, salopeta devenise cea mai populară îmbrăcăminte de lucru pentru bărbați.
Potrivit unei alte legende, într-o zi șoferul a legat două vagoane cu pantalonii, iar trenul a ajuns cu succes la destinație. Această poveste din 1886 a stat la baza creării logo-ului companiei - doi cai trag blugi în direcții diferite și nu-i pot rupe - și a devenit un simbol al forței. În plus, sigla era de înțeles fără cuvinte și, în acel moment, nu toți locuitorii din vestul american erau englezi nativi.
La începutul secolului al XX-lea, Levi Strauss a murit, reușind să ofere companiei sale un alt obiect legendar. La momentul brevetării, blugii erau numiți „XX”, dar numele actual „501®” li s-a dat abia în 1890.
Strauss însuși nu a explicat în niciun fel cu ce legătură a fost ales acest număr de serie. Cu toate acestea, acest model a devenit cel mai popular atât în istoria companiei, cât și în istoria blugilor în general. A fost produs, ca toți blugii, fără suporturi pentru centuri - se credea că bărbații le vor purta cu bretele.